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위즈스케일 건축사사무소
WIZSCALE은 건축의 기본적인 가치를 바탕으로 주변 환경에서 가져온 다양한 스케일을 나누고 결합하는 반복적 과정을 통해 이상적인 비율(scale)을 구현하고자 한다.

WIZSCALE은 단위의 크고 작음에 경계를 두지 않고 새로운 관계에 주목하며 그 속에서 만나는 다양한 소통의 과정에 집중하고자 한다. 이러한 사고의 기반을 통해 일상과 상상을 채울 언어를 발견하고 새로운 시도와 가능성을 이끌어 내기 위해 노력하고 있다.

WIZSCALE은 건축이 주는 상상력을 공간에 담아내는 사람들의 시작점이다.
우리의 다양한 생각들은 서로 어우러져 그 본래의 가치를 뛰어넘기 위해 노력한다.
이러한 새로운 시도는 현실을 떠난 이상향이 아닌 모든 것들에 대한 비판적 시각과 자유로운 소통에서 출발한다.
전문분야
설계
대표자
전영욱, 김선광
설립
2014년
주소
서울 종로구 홍지문길 7 (홍지동) 301호
연락처
02-569-3125
이메일
wizscale@gmail.com
홈페이지
http://www.wizscale.com
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마리오네트는 각각 서로 연동하는 110개의 조절점으로 이루어진 껍질이다어느 한 점의 개별적인 변형에도 전체 구조가 민감하게 반응하며개별 점들의 상호작용을 통해 껍질을 간접적으로 정의한다리포그램은 면의 상호참조와 절점의 교차를 기본규칙으로 변형을 반복한 결과물이다이것은 금지의 연속 가운데 도출된다른 부분과 독립적으로 어느 일부분을 변형하는 것이 불가능한 마지막 형태이다변형과정에서 마리오네트와 리포그램은 서로를 일종의 규준틀로 다시 참조한다이러한 2중으로 뒤얽힌 상호참조체계가 플레이어가 해석해야할 Crorg의 두께이다삼각자로 도면을 그리듯 플레이어는 Crorg를 도구로 게임을 디자인한다디자인의또는 해석의 여지가 남아있는 한 상호참조의 진동은 지속된다이러한 사후구축을 통해 Crorg는 유기체 기관의 동시성을 묘사한다.

 

Marionette is a skin made up of 110 control points connected to each other. The entire structure reacts sensitively even to an individual variation of any one point, and the skin is indirectly defined through the interaction of individual points. Lipogram is a result obtained by repeating the variation with the crossing of cross-reference and node as a basic rule. This is the final form that makes it impossible to transform any one part independently from other parts, derived from the continuation of bans. In the transformation process, both Marionette and Lipogram refer to each other again as if they are a kind of criteria framework. This doubly-tangled cross-reference system is the thickness of CRORG to be interpreted by the player. The player designs a game using GRORG as a tool as if he/she makes a drawing with a set square. The vibration of cross-reference continues as long as room for design or interpretation remains. Through this post-construction, CRORG simulates the concurrency of the organism. 

 

 

 

CRORG_Cross Referring Organism

Designer: studio_suspicion

Function: Jungle Gym

Status: Idea Competition_1st Prize

Year: 2006

 

 




Crorg는 놀이기구이다. 이 놀이기구에서 가장 일어나기를 기대하는 게임은 역할놀이의 일종인 소꿉장난이다. 마리오네트와 리포그램으로 요약되는 건조한형식논리에서 과연 플레이어는 주거의 내용을 발견할 수 있을 것인가. 그들은 과연 CRORG의 어디에서 자고 어디에서 먹을 것인가. 소꿉장난이 Crorg의 틀에서 가능하다면, 그것은 혹시 도구의 논리와 플레이어의 논리를 구분하고 그 사이의 전통적인 인과관계를 부정하는 우리의 가설이 인간환경 전반에도 유효하다는 증거인가

 

‘Crorg’ is a jungle gym structure. The game we look forward to the most in this jungle gym structure is playing house, which is a sort of role-playing game. Can players discover the ‘content’ of a residence in the ‘formal’ logic summarized as Marionette and Lipogram? Where do they usually sleep and eat in CRORG? If it is possible to play house within the framework of Crorg, could it mean that this is the evidence that our hypothesis, which distinguishes between the logic of instrument and logic of player, and which also denies traditional causality, in-between those logics, valid for the overall human environment?


 

 

 

 

 

[관련링크]

CRORG_Cross Referring Organism

CRORG_Cross Referring Organism

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#수상건축 #아이디어공모 #정글짐